dhayga.reismee.nl

Okay, it has been a week

Ik zit al een week in Colombia en heb het echt naar mijn zin gehad. Ik heb weinig achter de pc gezeten en daarom geen update kunnen plaatsen. Medellin is een erg mooie stad. De stad ligt vrij hoog in de bergen en het gebied hier is erg bergachtig. Niet te vergelijken met Nerderland . Hierdoor is het even wennen, ik heb last van misselijkheid en je voelt een enorme druk op je oren. Maar verder gaat het allemaal goed.

Ik heb sinds mijn komst hier in Colombia alleen maar lieve en leuke mensen ontmoet. Ik verblijf tijdelijk bij de familie Velez en hoort al bij de familie. Myriam is vanaf dag 1 heel lief en zorgzaam geweest. 's Ochtends staat mijn ontbijt klaar en ‘savonds als ik thuis kom vraagt ze wat ze voor me zal maken.

Hier een samenvatting van afgelopen week:

Vrijdag ben ik rond 10 gearriveerd op de Luchthaven J M Cordova Medellin. Ik was moe en misselijk van de lange vlucht en er stond me een rit van ongeveer driekwartier te wachten naar Medellin. Een lange rit door de bergenmet vele bochten.

Zaterdag heeft Myriam me een deel van de stad laten zien en later heb ik Mateo ontmoet. Hij is heel aardig en makkelijk om mee om te gaan. Hij heeft me heelde omgeving laten zien. We zijn naar de universiteit en naar de buurthuis ‘casa de la cultura' geweest waar ze een expositie hadden. Verder heb ik heb een simkaart gekocht om in mijn mobiel te plaatsen (later bleek ik mijn mobiel niet te kunnen opladen). Mateo heeft getrakteerd op een heerlijk fruitig ijsje van crepe and waffles zonder melk. Daarna zijn we naar El Tesoro geweest, een grote winkelcentrum met eennatuurtuin in het midden en eenfantastische uitzicht op de stad. De komende week is Colombia Moda en dus was er een casting in de winklcentrum. Zie foto's.'s Avonds zijn we naar de hippe uitgaansplek van de stad geweest (the place 2B). Echter was ik nog te moe van de reis en ben ik maar naar huis gegaan, waarna mateo zijn rumba vervolgde.

Zondag ......... zondag heb ik niet zoveel gedaan, alleen maar rond de zwembad gehangen en in de spa van de beste hotel van medellin: Hotel Internacional. Zie foto's. Ik heb grotendeels van de familie Velasquez leren kennen.

Maandag was mijn eerste schooldag. Ik ben ingeroosterd voor vier vakken plus spaanslessen. Ik ga spaans niveau 7 of 8 volgen, alleen er is nog niet genoeg leerlingen voor deze niveau. Dus ik moet wachten tot volgende week. In principe heb ik de volgende vakken genomen: Design project 6, strategic product, modelmaking, en drawingcourse. Later bleek dat ik voor modelmaking maar1 credit krijgt, dus heb ik de vak maar laten vallen en ga ik twee marketing vakken voor in de plaats volgen.

Ik moet een identiteitsbewijs aanvragen omdat ik hier langer dan 3 maanden gaat verblijven. Op deze kaart wordt ook je bloedtype aangegeven. Daarvoor moest ik naar de kliniek om bloed te prikken.

Dinsdag kon ik naar mijn eerste colleges. Opvallend is dat de lessen erg klasikaal zijn en dat je elke keer huiswerk moet inleveren. Ik had estrategia de producto y dibujo para la formalizacion en beiden zijn erg goed bevallen. De tekenlessen zijn hier erg verschillend dan in Nederland. We leren het menselijke lichaam tekenen en je moet films kijken en collages maken als huiswerk om je te laten inspireren.

Woensdag had ik project van 8 tot 10, maar ik kon niet gaan omdat ik naar de DAS moest om mijn identiteitskaart aan te vragen. We waren er rond half negen, er waren 2 mensen voor ons en we waren om half elf klaar. Snel dus voor colombiaanse begrippen.

Donderdag had ik ook weer colleges en het verliep allemaal erg goed. Ik merk wel dat ik moet blijven opletten anders mis ik de hele verhaal aangezien de leraren maar doorratelen in het spaans. Donderdag was er Global village, een evenement van AIESeC ( een internationale jeugd/ studenten vereniging over heel de wereld. Alle landen waren vertegenwoordigt en hadden een typische gerecht bij zich. Ook Nederland was vertegenwoordigt door twee boerenjongens met kaas en muziek om te hakken.

Vrijdag ben ik vrij, ik moest wel wat dingen regelen op de U. Ik ga nu twee andere vakken volgen, namelijk marketing en marktonderzoek. De Festival de la flores is begonnen en dus hebben ze een boerderij gemaakt midden in een boerderij. Toen ik, Nancy en Benjamin (suiss) zijn gaan kijken bleek het een kinderboerderij te zijn. ‘sAvonds had ik een feestje van de familie Velez . het was in een erg mooie huis van een neef van Myriam. Er was een catering en een dansleraar. Ik heb de cumbia, de porro en zelfs tango geleerd.

Zaterdag was de Cabalgata, de grootste paardenoptocht en staat in the Guiness book of records. Er waren ongelooflijk veel mensen aanwezig. De optocht zelf stelde niet veel voor. Mensen die te dronken waren om paard te rijden, opgetutte vrouwen op stilleto's en vanaf vroeg in de ochtend veel drank. Maar ik kan niet zeggen dat ze me niet hadden gewaarschuwd, maar ik moest het zien, want ik ben tenslotte maar een keer hier in Medellin voor la ferria de las flores. De feest duurt nog de hele week en de komende optochten beloven meer. 's Avonds gaat iedereen doorfeesten in el parque Lleras. Hier zijn we in de avonduren naar toe gegaan, maar het was overvol.

Er zijn hier ongelooflijk veel buitenlandse studenten en ik heb meerdere al leren kennen. Van Denemarken, Korea , Zwiterland, Ausralia, USA , twee Nederlanders en een Duitser getrouwd met een Colombiaan.

Reacties

Reacties

monica en lana weigle

Hoi dhayga,leuk om je belevenissen te lezen,zo te horen heb je het naar je zin.
We blijven je volgen en tot je volgende belevenissen.
Gr. mo & lana

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!