dhayga.reismee.nl

Me voy para Medellin a la feria de las flores, me voy a encontrar ahi experiencias y sabores

Het begon allemaal woensdagmiddag om 5 uur na mijn marketing college. Woensdag zijn we naar Sta. Elena geweest met een hele groep buitenlanders. De reis naar Sta. Elena was niet zo`n succes. We hebben op het station ruim twee uur moeten wachten op de geschikte bus. Er kwamen wel wat bussen langs maar die bleken geen vergunning te hebben om helemaal naar Sta. Elena te gaan. Ze nemen je mee tot op de helft en laten je daar achter. Eenmaal in de bus was de rit erg lang en het verkeer stond geruime tijd stil. Van de vele bochten in het bergachtige gebied hier word ik ook niet goed, zeker niet als je je met een paar dronken buitenlanders in de bus zit. Die steeds maar de drie zinnen herhalen die ze in het Spaans kennen. [Ariba, Abajo, Al Centro y pa Dentro]. Toen we eindelijk waren aangekomen bleek men de laatste stuk te voet te moeten afleggen. Het was nog een hele stuk naar de huisjes waar ze de Silleta`s (= bloemstukken) maken. Uiteindelijk heb ik er niet meer dan drie silleta`s gezien. Bleek later dat je van de weg af moest en het land op om de boeren aan het werk te zien. Daarnaast werd het steeds kouder en kouder en hebben we het uiteindelijk maar opgegeven. Rond twaalf uur besloten we maar terug te gaan maar het was een hele klus om iedereen bij elkaar te scharen. De mensen hier zijn gek op buitenlanders met name als ze zoveel hebben gedronken en namen steeds een paar mee om foto`s te maken.

Donderdag was officiele feestdag door de bevrijding van Colombia en was er geen school. Op deze dag was de bloemenparade. De bloemenparade was erg mooi en indrukwekkend. Ik dacht dat ze de bloemstukken op wielen zouden plaatsen, maar de bloemstukken worden met constructie en al op de rug meegedragen( zie foto´s). Constructies van tussen de 70 en 120 kilo worden door mannen maar ook oudere vrouwen gedragen. De desfile was heel mooi maar helaas hebben we het niet helemaal kunnen zien. Er waren enorm veel mensen en we moesten een beetje voordringen. `s Avond was er een feestje bij Jaap en Alex ( twee Nederlanders die ook hier studeren). Het was erg gezellig en het was wel heel laat geworden. Ik lag pas rond half vijf in mijn bed. Echter is het me wel gelukt om de volgende de dag om tien uur Spaanslessen te volgen.

Vrijdagavond was er pokeravond bij Benjamin. Het pokeren heeft niet zo heel lang geduurd. We zijn daarna naar een discotheek gegaan die KukaraMakara heet. Hier was er een optreden van een live-band die een soort van Spaanse rockmiuziek maakte gecombineerd met salsa, merengue en reggeaton. Het feestje was erg cool en is tot drie uur in de nacht doorgegaan.

Zaterdag was de Desfile de Carros Antiguos. De parade gaat door heel Medellin en we hebben vlak voor de EAFIT gekeken. De auto´s waren goed onderhouden en kleurrijk. In tegenstelling tot de antieke auto´s parade in Curacao vond ik de parade hier grappiger, gezelliger en jeugdiger. Wel vond ik dat de auto´s minder in originele staat behouden. ´s Avonds ben ik met een groepparses (=vrienden) uit mijn klas naar een plein gegaan naast de Museo de Artes Modernas in een andere buurt. Het was erg gezellig; ze hebben me de taal van de straat geleerd en we hebben Katish (= een soort canei) gedronken. Heerlijk om iets anders te drinken dan Ron (=rum) en Aquardiente (=Colombiaanse liquor met anijs). Op de plein hangen de meer alternatieve studenten rond van de openbare universiteiten en niet de rijkelui van de EAFIT. Ik ben erg benieuwd naar de openbare universiteiten hier. Ik heb gehoord dat ze veel groter en diverser zijn. De toelatingsexamens zijn zwaar en niet iedereen komt in. De president van Colombia heeft ook hier gestudeerd: La universidad de Antoquia, ondanks dat hij uit een van de twee rijkste families van Medellin komt.

Zondag moest ik weer vroeg op voor een rustige zondag in un parque ecoturistico ´El Salado´. Ook deze park ligt nog hoger in de bergen en ik word niet goed van de busritten hier in Medellin. We hebben een Asado (=BBQ) en uitgerekend zondag begon het te regenen. Het water was ijskoud.

Na een week heftig feesten ben ik alweer serieus begonnen aan mijn lessen en huiswerk. Tot nu toe gaat erg goed op school, alhoewel mijn agenda vrij vol zitnu ik ook Spaanslessen volgt.

Reacties

Reacties

Keyla

Hey chica...
Het klinkt allemaal super leuk wat je daar beleeft.
Ik ben echt stinkend jaloers. Geniet ervan en niet te veel aguardiente drinken.

Groetjes..
Keyla

Valery

Het klinkt nog steeds fantastico allemaal, door gaan.

Hiep, Hiep Hoera.
Kus Kus Kus Kus van Rianne, Freyja en Chiel en mij.
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag in Colombia wauw. Tur kos bon nos ta sigi lisa kon ta bai kubo.
Doeg Valery

monica weigle

Hoi meid,sorry zit midden in mijn nachtdienst,nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Gr. lana en monica

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!