dhayga.reismee.nl

Kleine Update

Ik zit nu ruim een maand hier in Colombia. Ik heb het van de week heel druk gahad met project, midterms en het zoeken van een kamer. Ik heb in het weekend hard geleerd en aan mijn huiswerk gezeten. Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan, maar het is even afwachten. Ik heb wel mijn eerste 4.3 gehaald voor een marketingopdracht. Niet slecht op een schaal van 1 tot 5. Voldoende dus, maar hoe goed het is weet ik niet.

De zoektocht naar een goeie kamer is best zwaar en intensief. Op mijn verjaardag had ik de hele dag colleges en daarna ben ik op zoek gegaan naar een kamer. Het leuke is dat je wel veel verschillende mensen ontmoet. Ik ben terecht gekomen bij een paar kakelende huisvrouwen, een alleenwonende vrouw met haar kat en zelfs een 40-jarige homo. Wel gek opzich dat ik mijn verjaardag met al deze onbekende mensen heb doorgebracht. Ik kwam 's avonds rond negen gebeld door Marta en Santiago(colombianos). Ze hebben me samen met Gustavo en Benjamin(mexicaan en zwitser) taart gebracht met kaarsen en gezongen[Estas son las mayanitas que cantaba el rey david]. Daarna hebben ze voorgesteld om nog even wat te gaan drinken. We zijn naar de park gegaan maar alles was uitgestorven, aangezien het dinsdag was. Daarna zijn we naar een uitkijkpunt in de bergen gegaan met mooie zicht over de hele stad. Vervolgens hebben we nog ruim een uur rond gereden op zoek naar een tankstation waar we gas konden tanken. Wel hebben ze coole plekken van Medellin laten zien.achteraf zijn we in een rockcafe beland, waar ik vervolgens ,om cool te doen, een Triple X besteld had. Een coctail van rum, wodka, brandy of wiskey met grandine. Wat ik niet had kunnen voorzien was de grootte van de cocktail (zie foto).

Ik ben vorige week ook naar de centrum van Medellin geweest en voor het eerst besefte ik me goed dat ik in een Derde Wereld land ben beland. Onderweg in de metro merk je al dat de het steeds dichter bevolkt is, de huizen worden steeds kleiner en dichter op elkaar. Je ziet heel veel mensen op straat, millitairen, enz. Het typische beeld wat je van Colombia zou hebben, niet te vergelijken met het buurt waar ik woon en waar de universiteit ligt. In Colombia is alles in sociale klassen verdeeld en wordt constant hierover gepraat.

Ik ben Marc Tassoul tegen gekomen, coordinator van PO3 op IO. Hij zit hier in Colombia om een cursus te geven voor een vak van SPD. Ik ga morgen even kijken bij de cursus wat me erg interessant lijkt en vrijdag heb ik een tour voor buitenlanders door heel Medellin. Ook ga ik van het weekend verhuizen.

De weer valt niet mee deze dagen, het regent behoorlijk hard. Echte tropische regenbuien met donder en bliksem. Het rare is dat het heel erg zonnig kan zijn en ineens begint het erg hard te regenen.

Reacties

Reacties

Chiel

Hé meid, gaat ie lekker in het zonnige zuiden...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!